2011. május 15., vasárnap

Üzbegisztán, SzG3

Amikor az akkor még Szovjetunióban kint voltam (Tengizben - Kazahsztán) dolgozni, el lehetett menni a szabadságunk terhére belföldi utakra, töredék áron, mintha otthonról utazási irodával mentünk volna. Nem hagytam ki, elmentem egy négyhetes Urgencs-Hivai útra. A tatárok (és a későbbi hódítók, ebbe beleértve az oroszokat is) valószínűleg elfelejtették lerombolni Hívát, így teljesen épségben megmaradt. Most már persze világhírű turisztikai célpont. Amikor én voltam ott, gyakorlatilag csak japán és amerikai turisták mászkáltak a városban (1991!). Ami még érdekes volt, az a makulátlan tisztaság! 
Ha valaki el tud erre felé jönni, ezt a helyet meg kell nézni, nem csak Szamarkandot vagy Buharát (persze ezeket is).

- Híva (Blogspot, awilime)(2):


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése